Україна за площею більша за будь-яку державу ЄС: переліт між її кордонами по широті триватиме дві години, а по меридіану — 1 годину. Це географічно визначений потенціал для сталого розвитку мережі міжнародних та внутрішніх авіасполучень.
Але за всю сучасну 30-річну історію авіація України вперше протистоїть надзвичайним обставинам — заборонам і обмеженням для польотів: закриті для прольотів сусідні держави Росія та Білорусь. Під міжнародною забороною польоти над 7% окупованих територій на Сході України та над Кримським півостровом.
Попри все це — Україна залишається важливим та стратегічним гравцем на авіаринку Європи: десятки авіакомпаній усіх можливих бізнес моделей, понад 20 аеропортів зі стейкхолдерами різних форм власності, аеронавігаційна система інтегрована в мережу Євроконтролю, починає прокидатись і вітчизняний авіапром з серійними моделями вантажних та пасажирських літаків, де максимально використані краще вітчизняне та західне обладнання.
Довгоочікувана авіатуристами та всіма регіонами України «Угода про спільний авіаційний простір» з ЄС нарешті підписана, тож її принципові вимоги щодо комплексної законодавчої адаптації до авіаційного права ЄС — гучний сигнал для інвесторів та учасників ринку про початок нової ери розбудови авіагалузі по усіх її складових.
Як ніколи начасі модернізація авіаційної інфраструктури регіональних аеропортів — головних важелів перетворення кожної області України на туристичний та інвестиційний магніт.
Авіація України конче потребує злагодженого партнерства та максимальної віддачі від державних регуляторів та бізнесу, а також залучення фінансування на оптимальних умовах, щоб ефективно скористатися наявними унікальними можливостями та уникнути всіх невиправданих ризиків.