Чому залучення Deutsche Bahn в українських реаліях — це безглузда трата часу і грошей
Консультанти — це люди, які за ваші гроші приходять у вашу компанію, намагаються зрозуміти, що відбувається, а потім розповідають вам те, що ви і так знаєте. Зазвичай так і відбувається з консалтингом.
Міністр інфраструктури Олександр Кубраков повідомив, що Укрзалізниця з 2022 року передасть Пасажирські перевезення в управління німецької керуючої компанії Deutsche Bahn DB Engineering & Consulting.
У даній ситуації за державні гроші буде відбуватися спочатку занурення західних експертів в те, що відбувається на УЗ, як це вже не раз бувало, а потім вони будуть намагатися щось реалізувати. А якщо їм не дадуть щось зробити, експертам стане соромно і вони почнуть «відповзати», що також неодноразово вже було, причому в цій же компанії — досить згадати «Бременських музикантів» з Польщі або безславний відхід турецького лідера з Наглядової ради УЗ та інших європейців.
В цілому Згадка Deutsche Bahn в контексті УЗ — це лише гучні слова. Тому залучення німецьких консультантів в українських реаліях — це безглузда трата часу і грошей. До тих пір, поки трансформацією не займатиметься патріотичний менеджер з правильними моральними засадами, який дійсно хоче щось зробити для країни і однієї з найбільших держкомпаній, нічого не вийде.
Більш того, навіть якщо людина з такими характеристиками прийде на підприємство, то йому потрібно приходити не на роль консультанта, а безпосередньо керівника компанії, тому що консультант мало що може зробити. Тобто йому потрібно бути всередині системи, а не зовні і отримати повноваження на якісь дії «зверху» — в ОП.
Поки ні на які зміни для пасажирів у разі участі німецьких фахівців розраховувати, на жаль, не доводиться. Адже зараз Deutsche Bahn продовжує набирати команду. Вимоги до цих людей досить жорсткі, тому з більшою ймовірністю на роботу в УЗ прийдуть західні люди. А європейці, без знання специфіки, культури та особливостей мало що зможуть зробити. Тому є ризик того, що купа часу і сил буде викинуто на те, щоб західні фахівці дізналися про якісь банальні для нас речі, які відбуваються на Укрзалізниці.